* SORU : Ortodontik tedavinin süresi nedir ?

CEVAP : Vakanıin durumuna, hastamızın yaşna bağlıolarak 6 ay ile 36 ay arasında değişebilir.

* SORU : Her yaşta ortodontik tedavi yapilabilir mi ?

CEVAP : Evet yapilabilir. Yaygin olarak bilinen ortodontinin sadece çocuklara uygulandigidir. Oysa dislerin yer degistirilmesi her yasta mümkündür. Yani isterseniz 8 yasindaki çocugunuzun çıkmayan dişleri tedavi ile sürdürülürken ayni anda sizin de dislerinizin arasindaki bosluklar ortodontik tedavi ile kapatilabilir. Ortodontik tedavinin yaş olarak üst sınırı yoktur. İhtiyaci olan bireylere her yaşta uygulanabilir. Siz erişkinler için diş renginde braketler oldugunu gibi ayni zamanda braketlerin dil tarafindan yapistirilarak tedavi olduğunuzu gizlemek de mümkün.

* SORU : Çocuğum parmak emiyor. Bu durum ileride ortodontik sıkıntı yaratır mı?

CEVAP :Çoçuğum geceleri parmak emiyor dişlerine zarar verir mi?Kötü alışkanlıklar dediğimiz parmak emme, yalancı emzik kullanımı, biberon kullanımı, tırnak yeme v.b alışkanlıklar çocuk 3.5 yaşına geldiğinde halen devam ediyorsa mutlaka bıraktırılmalıdır. Devam etmesi halinde bu alışkanlıkların yarattığı etkiler kalıcı hale gelir ve çocuğun ciddi ve uzun süreli ortodontik tedavi görmesi gerekir. Parmak emme bu alışkanlıklar içinde en zor bıraktırılanıdır. Çocuğunuzda parmak emme teşhis ettiğinizde bir ortodontistin kontrolüne girmenizde yarar var.

* SORU: Çocuğum gece uyurken horluyor ve gün içinde de ağzı açık duruyor, dişlerinde bazı bozulmalar olduğunu görüyorum bağlantı olabilir mi?

CEVAP :Çocuğum gece uyurken horluyor ve gün içinde de ağzı açık duruyor, dişlerinde bazı bozulmalar olduğunu görüyorum bağlantı olabilir mi?Evet. Burnunda soluk alıp vermede güçlük çeken kişiler otomatikman ağızlarından solunum yapmaya başlayarak burunlarındaki problemi kompanse etmeye çalışırlar. Ağız solunumu yapan bireylerde sıklıkla ortodontik sorunlar da meydana gelmektedir. Bu yüzden kulak burun boğaz doktoru ve ortodontist kontrolünde olmanız gerekmektedir.

* SORU : Tedavim sırasında nelere dikkat etmem gerekiyor ? Kısıtlamalar var mı ?

CEVAP : Dişlerinizin üzerine yapıştırılan tellerin( braket) kırılmadan dişlerin yüzeyinde durması tedavinin başarısı açısından önemlidir.Bu sebeple yenilen gıdalara özen gösterilmelidir. Tedaviniz süresince aşağıdaki gıdalardan uzak durmanız gerekmektedir; (ya da küçük parçalara bölerek yemelisiniz) ,Sert gıdalar, kuruyemiş, sert şekerler Elma, erik , ayva gibi meyveler Cips Sakız, lokum gibi dişlere braketlerinize yapışabilecek ve temizlenmesi zor olan gıdalar Kola gibi asitli içecekleden uzak durmanızda yarar var.

* SORU : Tedavi sırasında ağrı veya hassasiyet olacak mı?

CEVAP : Tedavi sırasında ağrı veya hassasiyet olacak mı?Tellerin takıldığı ilk günler yanakların ve dudakların iç yüzeylerinde hafif tahriş ve dişlerde çiğneme sırasında ağrı olabilir. Şikayetlerinizin derecesi ne olursa olsun en fazla 10 gün içerisinde ağzınızda tel olduğunu hissetmeyeceksiniz.

* SORU : Dişlerim düzeldikten sonra tekrar bozulabilir mi ?

CEVAP : Dişlerim düzeldikten sonra tekrar bozulabilir mi ?Dişleriniz düzeldikten sonra telleriniz diş yüzeylerinden çıkartılacaktır. Bu işlemin ardından size mevcut durumu koruması amacı ile pekiştirme aygıtları uygulanacaktır. Eğer bu aygıtlar size önerilen sürelerde kullanılmazsa ve uzun süre kontrole gelinmezse dişlerinizin tekrar bozulma ihtimali vardır.

* SORU : Dişlerimi düzelttirmezsem ne gibi problemlerle karşılaşabilirim ?

* CEVAP : Dişlerinizdeki düzensizlikler yaşınız ilerledikçe daha şiddetlenecektir. Yani uzun dönemde dişlerinizin görünümü sizi daha çok rahatsız eder bir hal alacaktır.
Dişlerinizin düzgün kapanmıyor olması, çene eklemlerinize normalden daha fazla baskı gelmesine sebep olup, uzun dönemde ağız açıp kapama kısıtlamaları, çene kilitlenmesi gibi problemlere yol açabilir.
Dişlerinizdeki düzensizlikten dolayı diş araları ve bazı yüzeyleri daha zor temizleneceğinden, çürük oluşumu düzenli diş dizisi olan bir bireye göre daha fazla olacaktır.

* SORU: Dişlerimde (çocuğumun dişlerinde) ortodontik problemi nasıl teşhis edebilirim ?

CEVAP : Hastalarımız çoğunlukla köpek dişlerinin yukarda kaldığı şiddetli çapraşıklık durumlarında uzmana danışmaktadırlar. O düzeyde dikkat çekici bir durum yoksa ortodontik sorunlar geç yaşlarda fark edilmekte ve hastalar bu yaşta tedavi olamam diyerek ortodontik tedaviden vazgeçerek ya o şekilde kalmayı tercih ediyorlar yada sağlıklı dişlerini kestirerek protez yaptırmak durumda kalıyorlar.
Benim önerim yaşı 3 yaşını aşmış her bireyin, ideal olarak 6 ayda 1, eğer bu çok sık oldu diyorsanız en geç senede 1 kere diş doktoru kontrolüne gitmesidir. Gittiğiniz doktor ortodontist olmasa bile, bilinçli diş doktorları ortodontik problemi teşhis ederek, sizleri uzman kişilere yönlendirecektirler.

* SORU : Kulaklarımın önünde ağrı var bu ağrının dişlerimdeki bozukluk ile ilgisi olabilir mi?

CEVAP : Çene ve yüz sisteminde oluşmuş ağrılar, dişlerden kaynaklanabilir. Ama kesinlikle dişlerden kaynaklandığını söylemek zordur çünkü bu ağrılara yol açabilecek birçok sebep olabilir. Bu tarz bir durumda dişlerin tedavisi yapılması gereken birincil işlemlerden birisidir.

* SORU : Telleri çıkardıktan sonra dişlerimin üzerinde leke kalır mı?

CEVAP : Dişlerin temizliğine hassasiyet gösterilirse leke kalması mümkün değildir. Leke diye bahsedilen renkleşmeler aslında çürük başlangıç alanlarıdır.

* SORU : Tedavi amacı ile bazı dişlerin çekilmesi gerekiyormuş. Diş eksiltmenin sakıncası var mı?

CEVAP : Ortodontik tedavi amacı ile diş çekilmesi hastalarımızın velileri tarafından çoğunlukla istenmemektedir. Halbuki diş çekimi kararı, dişlerin çene kemikleri üzerine yerleştirilemediği durumlarda tedavi sonucunun daha başarılı, elde edilen sonucun daha kalıcı olmasını sağlar

an image
Adres: